Masz pytanie ? Zadzwoń: INFORMACJA KOLEJOWA 19 757

12.04.2010

"Warto rozważyć nowe połączenia z Wrocławia do Warszawy"

Tomasz Moraczewski, prezes Przewozów Regionalnych sp.z.o.o. uważa, że uruchomienie alternatywnej trasy kolejowej między Wrocławiem i Warszawą jest potrzebne.


Na zdjęciu poniżej - Tomasz Moraczewski, prezes PR sp. z.o.o.


Kilkanaście dni temu Marek Łapiński, Marszałek Województwa Dolnośląskiego zaproponował na naszych łamach, by uruchomić dodatkowy szlak kolejowy łączący Wrocław z Warszawą. Chodzi o trasę wiodącą przez Opole, Częstochowę, Koniecpol i dalej przez Centralną Magistralę Kolejową do Warszawy. Dzięki temu, podróż między stolicą Dolnego Śląska i stolicą kraju mogłaby trwać nawet cztery godziny, czyli ponad godzinę krócej niż obecnie. Warunkiem uruchomienia tego odcinka jest jednak generalny remont torów między Częstochową i Koniecpolem, a także dostosowanie torowiska w pobliżu Opola do jazdy ze stałą, dużą prędkością.

Kolej na Dolnym Śląsku: - Marek Łapiński, marszałek Województwa Dolnośląskiego, wraz z marszałkami województw: opolskiego i śląskiego, zabiega o wyremontowanie odcinka torów położonych między Częstochową i Koniecpolem. To pozwoliłoby na znaczne skrócenie podróży pociągiem między Wrocławiem i Warszawą. Przejazd mógłby trwać nawet 4 godziny, a więc godzinę mniej, niż obecnie. Czy ten pomysł jest realny?  

Tomasz Moraczewski (prezes spółki Przewozy Regionalne): - Każdy pomysł, który pozwoli na skrócenie czasu przejazdu między Wrocławiem a Warszawą, wart jest uwagi. W tym przypadku muszą zostać spełnione dwa podstawowe warunki. Podstawowym zagadnieniem jest solidny remont, czy wręcz modernizacja infrastruktury kolejowej, ale to nie zależy od Przewozów Regionalnych. Drugim zaś dysponowanie przez przewoźnika taborem pozwalającym czerpać zysk z takiej modernizacji.

I tu można powiedzieć, że PR mają dla mieszkańców Dolnego Śląska dobrą wiadomość. Do czerwca planujemy ogłosić przetarg na kupno 70 nowoczesnych pociągów jeżdżących do 160 km/h. Niektóre z nich moglibyśmy skierować na trasę Wrocław – Warszawa, dzięki czemu podróż koleją byłaby szybka, tania i komfortowa.

Czy Przewozy Regionalne byłyby zainteresowanie wykorzystaniem tej trasy, gdyby została ona wyremontowana? Czy kierowana przez Pana spółka ma już wstępny plan zagospodarowania tej trasy?

T.M: - Jesteśmy przewoźnikiem realizującym rozkład zamówiony przez organizatora przewozów, czyli m.in. przez samorządy województw: śląskiego, dolnośląskiego i opolskiego. Jeśli któryś z tych Urzędów Marszałkowskich zamówi i opłaci kursowanie takich pociągów,  uruchomimy je. Jesteśmy otwarci na propozycje.

Można sobie wyobrazić nie tylko bezpośrednie połączenie stolicy kraju z Wrocławiem, nie tylko poprawę komunikacji z takimi dużymi ośrodkami, jak Legnica i Wałbrzych, ale też z zapleczem turystycznym regionu – Karkonoszami, Sudetami, stacjami granicznymi z Czechami i Niemcami. Zyskaliby wtedy i mieszkańcy Dolnego Śląska, i pasażerowie z innych województw.


Komentarze

Ten artykuł nie był jeszcze komentowany

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany.

Najpopularniejsze

Newsletter

Skontaktuj się


INFORMACJA KOLEJOWA



Koleje Dolnośląskie S.A.
tel.: + 48 76 753 51 22 (8-20)
tel.: 703 302 503 (24h) - opłata
za min. połączenia 2,08 zł brutto

Przewozy Regionalne sp. z o.o.
tel.: 782 451 992 (24h)
tel.: 703 20 20 20 (24h) - opłata
za min. połączenia 1,29 zł brutto