Masz pytanie ? Zadzwoń: INFORMACJA KOLEJOWA 19 757

09.02.2011

Międzylesie - Wrocław - Kostrzyn - Szczecin: modernizacja

W ramach tego etapu wykonano dwa studia wykonalności dla odcinków Międzylesie - Wrocław i Wrocław – Szczecin wraz z analizą środowiskową, opracowano Opis Przedmiotu Zamówienia będący elementem Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), przygotowano dokumentację przetargową dla dokonania wyboru wykonawców dokumentacji projektowej i sporządzono wnioski o dofinansowanie dokumentacji projektowej ze środków Unii Europejskiej.



Wykonawcą dokumentacji przedprojektowej dla odcinka Międzylesie – Wrocław Główny w ramach projektu FS 2006/PL/16/C/PA/001 Modernizacja linii kolejowej C-E 59 Międzylesie – Wrocław – Kostrzyn – Szczecin przygotowanie dokumentacji przedprojektowej – etap I w Polsce było konsorcjum firm w składzie:

- ARCADIS Profil Sp. z o.o. w Warszawie,
- Biuro Projektów Komunikacyjnych Sp. z o.o. w Poznaniu.

natomiast dla odcinka Wrocław Główny – Szczecin:

- Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o.
- Biuro Projektowo-Konsultingowe BPK Sp. z o.o. w Szczecinie
- Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa w Warszawie
- ARCADIS Profil Sp. z o.o. Warszawa.

Koszt całkowity przygotowania dokumentacji przedprojektowej wyniósł 3 216 000 euro netto i w 85% będzie sfinansowany ze środków Unii Europejskiej (Funduszu Spójności), pozostałe 15% zostanie pokryte z budżetu państwa.

Następnym etapem powinno być opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych. Do chwili obecnej nie ma zapewnionych źródeł dla finansowania tych działań. Odcinki Wrocław – Głogów i Dolna Odra - Szczecin Gł. znalazły się na liście projektów rezerwowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Orientacyjny koszt opracowania dokumentacji projektowej wyniesie:

dla odcinka Wrocław – Głogów – 82 230 000 PLN
dla odcinka Dolna Odra – Szczecin Gł. – 57 260 000 PLN.

Linia C-E 59 stanowi odgałęzienie dla ruchu towarowego od linii E 59 Wrocław – Poznań – Szczecin i jest elementem ciągu transportowego biegnącego z Malmö do Ostrawy. Jest to połączenie Skandynawii z Europą Środkowo-Wschodnią. Linia została objęta umową o głównych międzynarodowych liniach transportu kombinowanego AGTC. Planowana modernizacja ma na celu m.in. przygotowanie infrastruktury linii do prędkości 120 km/h dla pociągów towarowych i pasażerskich, zwiększenie przepustowości linii oraz poprawę bezpieczeństwa.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe


Komentarze

~gość
22:45 14.02.2011
Niestety to jest rzeczywistość w Polskiej polityce. Projekty, które powinny być realizowane są spychane na listy rezerwowe, a później nie dotowane, ponieważ nie dotyczą Warszawy. Sądzę, że spokojnie można rozpętać burzę medialną wokół tej oraz innych podobnych spraw.
~gość
20:25 13.02.2011
Czy dokumentacja projektowa tylko na Wrocław - Głogów może kosztować ponad 82 mln zł? Jeżeli to nie pomyłka to nie dziwota, że projekt jest na liście rezerwowej i odbiera się kasę z kolei na drogi skoro szukają pieniądze na zaprojektowanie.... czyli za kilka lat będą mieli projekt i będą mogli myśleć o kasie na roboty budowlane... cała kolej...
UMWD
15:01 10.02.2011
Kwestie które Pan/Pani porusza, nie leżą w gestii UMWD i zależą od ustaleń między Ministerstwem Infrastruktury i zarządem PKP PLK.
~gość
12:28 10.02.2011
Czy umieją Państwo (z UMWD) odpowiedzieć na pytanie: dlaczego mówi się w telewizji o tym, że kolejarze nie mają przygotowanych projektów rezerwowych i lepiej wydać oszczędności kolejowe na drogi, podczas gdy fragmenty linii CE59 są własnie na liście rezerwowej?

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany.

Najpopularniejsze

Newsletter

Skontaktuj się


INFORMACJA KOLEJOWA



Koleje Dolnośląskie S.A.
tel.: + 48 76 753 51 22 (8-20)
tel.: 703 302 503 (24h) - opłata
za min. połączenia 2,08 zł brutto

Przewozy Regionalne sp. z o.o.
tel.: 782 451 992 (24h)
tel.: 703 20 20 20 (24h) - opłata
za min. połączenia 1,29 zł brutto